Ciprian Porumbescu și Eusebie Mandicevschi, Viena - 1881.



        Ciprian Porumbescu și Eusebie Mandicevschi, Viena - 1881.
La 26 februarie 1881, îl aflăm pe Porumbescu la Poliţia din Viena, pentru a afla “adresa lui Mandicevschi”.
Ciprian noteză: 28 februarie “Am vorbit unele chestiuni, am luat câteva note muzicale de la el şi am hotărât să mă înscriu la Academia de Canto”.
       Vineri, 4 martie “mă duc, devreme, la Mandi. Studiem împreună compoziţiile mele. El găseşte, cum e firesc, o mulţime de greşeli. După aceasta soseşte Heureberger, un muzician genial, şi am cântat, cu Mandi, câteva din cântecele lui.
    Într-adevăr, opere magistrale, ce vrea să le publice. Mă uit la amândoi aşa cum stau la pian şi cugetam: Dacă eu aş şti numai jumătate din ceea ce ştiu ei, ar fi îndeajuns”.
    Mai multe detalii despre prietenia dintre C. Porumbescu și E. Mandicevschi vor fi prezentate în articolul „Continuatorii creației marelui compozitor Eusebie Mandicevschi”.

Comentarii